Retur, ångerrätt & garanti

Retur av varor

Om du inte är 100% nöjd med ditt köp kan du enkelt skicka tillbaka det till oss och få pengarna tillbaka, minus en eventuell returavgift. Du har ångerrätt i 45 dagar från det datum du beställde produkten, efter detta datum är det inte möjligt att returnera produkten.

Så gör du en retur:

  1. Anmäl din retur via vår kundtjänstportal.
  2. Vi skickar dig en bekräftelse och instruktioner via e-post.
  3. Kom ihåg att du måste returnera varorna inom 45 dagar från beställningsdatumet.
  4. Du får tillbaka pengarna senast 14 dagar efter att vi har mottagit beställningen.

Om du vill returnera flera produkter, t.ex. kläder och en studsmatta (över 20 kg), debiteras alltid den högsta returavgiften. Det är du som kund som ansvarar för att dina returvaror kommer fram till oss. Notera därför paketets kolli-ID när du skickar det från ditt postombud och be om kvitto.

Om du inte betalar returen själv, dras en returavgift automatiskt från återbetalningsbeloppet. Om du ångrar ditt köp och vill returnera hela beställningen, ska du kontakta kundservice inom 45 dagar efter beställningsdatumet och informera oss om att du vill ångra köpet.

Returfrakt: Kostnaden måste alltid betalas om du gör en retur. Detta gäller även om du ångrar ditt köp. Om du har en obetald faktura för din beställning, är det viktigt att du själv skjuter upp förfallodatumet. Det gör du på Klarna.se, eller genom att ringa Klarna på 08-120 120 10.

Om din vara är skadad, om du inte har fått en retursedel eller om du har andra frågor, kan du alltid kontakta oss via vår kundtjänstportal.

Byta en produkt

Om du vill byta din vara till en annan storlek, färg eller modell, ska du returnera varan enligt instruktionerna ovan och lägga en ny beställning på den vara du vill ha. När vi har hanterat din retur får du tillbaka pengarna, minus returfrakten. Se ovan för returvillkor och priser på returfrakt.

Om du vid köptillfället har använt en rabattkod, mängdrabatt eller liknande, måste du kontakta kundservice för att få kompensation, så att du kan göra en ny beställning.

14 dagars ångerrätt

När du handlar hos Vardagstech.se, har du rätt att öppna och prova din vara. Ångerrätten gäller dock inte för hygienprodukter. En avgift kan dras av från din återbetalning om varan returneras i skadat skick. Läs mer om detta nedan.

Om du ångrar ditt köp kan du returnera varan och få pengarna tillbaka. Enligt köplagen erbjuder Vardagstech.se ångerrätt i 14 dagar. Ångerrätten gäller från och med den dag du mottar ditt paket.

Hygienprodukter

Ångerrätten gäller inte produkter som inte kan säljas på nytt av hälso- eller hygieniska skäl. Detta omfattar exempelvis bröstpumpar, maskiner för modersmjölksersättning, kosmetiska produkter, underkläder etc. Ångerrätten gäller inte heller produkter med begränsad hållbarhet eller produkter som klassificeras som färskvaror. Undantag ges vid retur av amnings-bh, där man har provat bh:n med amningsinlägg.

Vid retur av amnings-bh:ar, UV- och badkläder, ber vi dig returnera varan i originalförpackning och i oförändrat skick. Det innebär att varan ska vara oanvänd och att eventuella etiketter och förseglingar fortfarande sitter kvar. Vid skadad eller förstörd originalförpackning kan en värdeminskning tillkomma, vilket bedöms från fall till fall.

Produkter i skadat skick

Om varan har använts mer än vad som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktioner, förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag motsvarande värdeminskningen som har uppstått i samband med hanteringen av varan. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Varan måste alltså returneras i det skick den var vid mottagandet. Om varan inte returneras i oförändrat skick, måste du omedelbart kontakta kundservice, som avgör om en retur kan genomföras. Om varans originalförpackning saknas, kan en värdeminskning ske, vilken bedöms från fall till fall. Du har möjlighet att utnyttja detta inom 60 dagar från köpdagen.

365 dagars öppet köp vid obruten förpackning

Som kund hos Vardagstech.se, har du 365 dagars öppet köp på varor med obruten försegling. Förpackningen får inte vara skadad eller förstörd på något sätt. Om varor inte har en förpackning, men har levererats löst i ett paket, ska samtliga märken, klisterlappar, etiketter etc. fortfarande sitta kvar på varan. Varan ska returneras i helt oförändrat skick och får inte vara använd.

Reklamation

Vardagstech.se säljer alla varor med 60 dagars garanti.

Om du vill göra en reklamation på din vara, kontakta vår kundservice. Du kommer att bli ombedd att skicka en beskrivning av varans fel, tillsammans med tydliga bildbevis, så att vi kan hjälpa dig i processen.

Varugarantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, dvs. fel som fanns på varan vid leverans. Fabrikationsfel ska påvisas och konstateras av Vardagstech.se. Beroende på situationen kan du erbjudas gratis reparation, en ny vara eller en prisreduktion. Varugarantin gäller inte om vi inte kan hitta något fel på produkten eller om du själv har orsakat skadan.